Sabtu, 10 Disember 2011

LUAHAN TINTA TERAKHIR


Tergamam aku di sini
Merenung di kejauhan tasik kasih
Mencongak titipan cinta lalu
Mengimbau kenangan semalam
Menghitung detik akhir
Tersentak seketika di daerah ini
Tersedarku dari lamunan mimpi
Aku kini terpinggir dari dunia ku sendiri
Andai kubisa mengerti
Hakikat sebenar cinta
Pastinya hatinya kumiliki
Namun….
Tak upaya aku menolak ketentuanNYA
Antara kita tiada penyudahnya
Adakah aku tidak berani
atau kau yang tidak memahami
payah benar untuk kau selami hati ini..
tanpa bersuluh sudah nampak terangnya
atau aku yang masih tidak mengerti
kedinginanmu memberi suatu erti
aku sudah tiada lagi di hatimu
lantaran itu kau menyepi
membisu tanpa kata
membuangku tanpa di hatimu
bodohnya aku kerna masih menanti
maafkan aku kerna masih menyayangi
maafkan aku kerna masih menagih kasih
maafkan aku kerna tidak mampu membuang cintamu…

2 ulasan:

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: berkata...

suka berpuisi ke? :)

salam kenal ya? :)

Encik Ket berkata...

cinta suatu ungkapan yg indah bg sang pencinta yg memahami hakikat cinta. :)