Sabtu, 7 April 2012

desiran bayu semalam [2]

setelah selesai mengajar matematik dikelas tahun 2 intan, iman terus menuju ke bilik guru dengan penuh harapan mahu meneruskan kerjanya yang tertangguh iaitu menyemak buku latihan murid. sesampainya ditangga, cikgu azizah yang merupakan guru bahasa melayu yang amat dikenali oleh semua pelajar sebagai seorang guru yang garang telah menyapanya.

"iman, ko tau tak ada meeting jap lagi?" beritahu ckgu azizah. " ye ke kak, saya tak tau ni, bile?..meeting ape? katne?" bertalu-talu soalan iman kepada ckgu azizah yang dipanggilnya kakak. di sekolah ini, iman adalah guru perempuan yang paling muda berbanding guru yang lain dan iman juga lah guru perempuan yang masih belum berumahtangga.

"ala , mcm ko tak biasa bile bab meeting ni, gb kesayangan ko tu mcm dah takde waktu lain nak buat meeting, masa orang sibuk nak balik masa tu la dia nak buat meeting. katanya meeting pasal program kecemerlangan UPSR tu.. ala yang senarai AJK nye tu diletak diatas meja kita semua". terang ckgu azizah. mereka berbual sambil menaiki tangga hingga ke bilik guru.

sesampainya dibilik guru, iman terpandang kelibat orang didalam bilik operasi guru yang mana bilik itu khas kepada ckgu-ckgu yang ingin mencetak dan membuat alat bantu mengajar. iman terus menuju ke tempat duduknya begitu juga ckgu azizah. masa hanya ada sejam lagi untuk menghadiri meeting di bilik mesyuarat disebelah bilik guru saja. masa yang ada ini, iman guna kan untuk menanda dan menyemak buku latihan muridnya. iman menunduk sahaja tanpa memandang lain.

di bilik operasi, ustaz fahim tekun mencetak lembaran kerja muridnya. setelah selesai, dia keluar dari bilik sambil matanya terus merenung iman yang khusyuk menanda. dengan puas dia melihat. dalam lubuk hatinya bertanya 'SMS aku dia dah baca ke belum ek'..

3 ulasan:

Iena Eliena berkata...

hi..
singgah follow sini..dr segmen abg ben:)
5 BLOG BST PILIHAN SAYA
www.ienaeliena.com

Nurul Fazlina Mohamad Zahran berkata...

Hai!

Done following ur blog
kalau sudi, meh la blogwalking blog sye..
dan follow :D

btw, very impressive blog!

http://fazlinazahran.blogspot.com/

lelamaisara berkata...

folower ke 100 blog ni..:)